Hieronder de vermogensgrafieken van de 888 die in de loop der tijd zijn gemaakt. Niet allemaal te vergelijken daar ze op verschillende banken zijn gemaakt.
Oorspronkelijke grafiek:
De volgende grafiek is die van na het blueprinten in 2005 bij Motor centrum Terneuzen (MCT):
Volgende grafiek is gemaakt na het plaatsen van open Laser dempers en programmeerbare ECU chip bij Henk de Boer op een Tovami testbank
Waarden in onderstaande grafieken achterwiel Pk's (BHP) .
Grafiek na het plaatsen van een race luchtinlaat met grote race airbox en met een tangentiaal 48mm (inwendig) uitlaatsysteem met open dempers. Uitgaande van een verlies van zo'n 10%, geeft dit ongeveer 127 krukas Pk's in de onderstaande grafiek. (ruwe schatting) Niet dat het vermogen zoveel zegt. Koppel is eigenlijk veel belandrijker dat is namelijk het genen wat de motor doet versnellen.
Deze laatste grafiek is van 2009 met open dempers, tangentiaal uitlaatsysteem, A nokkenassen op standaard timing, HC zuigers, nieuwe cilinders en 100 octaan brandstof alles nog met 888 cc! Ter vergelijking een 996 met SP nokkenassen in blauw.